پارسی فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی پارسی فرش ارائه دهنده انواع فرش ماشینی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انتخاب فرش مناسب برای سالن پذیرایی زیبایی دکوراسیون منزل شما را بیشتر جلوه می دهد.فرش سالن پذیرایی بنسبت فرش سایز قسمت های منزل بیشتر در چشم است و هنگام ورود به هر خانه ای اولین چیزی است که جلب توجه می کند. به همین جهت باید هنگام خرید فرش پذیرایی حداقل بایدها و نبایدها را رعایت کنیم تا در نهایت انتخاب خوبی داشته باشیم. فرش نه تنها ظاهر منزل را زیباتر میکند بلکه عایق خوبی برای سرما و صدا می باشد.طوریکه با قدم زدن بر روی آن حس دلپذیری به انسان دست می دهد. از میان نکاتی که باید هنگام خرید فرش پذیرایی به آن توجه کنیم برخی از مهمترین ها را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

فرش کوچک نخرید

درست است که هنگام خرید فرش باید ابعاد منزل را هم در نظر گرفت ولیکن باید بگوییم که خریدن فرش کوچک برای اتاق پذیرایی غیر اینکه فضا را کوچکتر نمایش می دهد باعث می شود که قسمت بیشتری از پذیرایی لخت و نازیبا بنظر برسد.بنابراین چنانچه اتاق پذیرایی شما کوچک است محکوم به خرید فرش کوچک نیستید میتوانید سایز فرش را مطابق ابعاد اتاق با در نظر گرفتن ١٢ سانتی متر فاصله در نظر بگیرید تا هم فضای شما بزرگتر بنظر برسد و هم پذیرایی خیلی خالی جلوه ندهد.
با مطالعه مطالب بالا در می یابیم که فرش کوچک برای سالن پذیرایی بزرگ اصلا مناسب نیست. برای خرید فرش جهت سالن پذیرایی بزرگ سراغ فرشی بروید که به اندازه کافی بزرگ باشد و لبه های جلویی مبل براحتی روی آن قرار بگیرد

از موکت یا فرش های کنفی ساده برای زیر فرش اصلی استفاده کنید


استفاده از موکت زیر فرش نه تنها ظاهر خانه را زشت نمیکند بلکه به زیباتر شدن سالن پذیرایی کمک هم می کند.ضمن اینکه استفاده از موکت در زیر فرش باعث ثابت ماندن فرش میشود و دیگر نگران سر خوردن فرش یا مجبور به استفاده از ترمزگیر فرش نیستیم.خوبی دیگر این روش این است که فقط فرش رویی کثیف می شود و هنگام شستشو دیگر خانه تان لخت و بدون پوشش نیست.

فاصله های استاندارد بین فرش و دیوارها را در نظر بگیرید

خیلی ها از اینکه کناره های دیوار خالی باشد و فرش نتواند این قسمت ها را بپوشاند راضی هستند در حالیکه این کار اشتباه است.با رعایت کردن ١٢- تا ٢٠ سانتی متر فضای خالی از فرش تا دیوار پذیرایی ، سالن شما بزرگتر به چشم می آید.

از میان فرش های ماشینی متنوعی که در بازار فرش موجود است فرش ماشینی ١٢٠٠ شانه و فرش ماشینی ١٥٠٠ شانه انتخاب مناسبی برای سالن پذیرایی است.

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

یکی از فرش های متفاوتی که چندی پیش تولید و وارد بازار فرش ماشینی شد فرش ماشینی پتینه بود.فرش ماشینی پتینه که به معنای فرش کهنه نما هم می باشد فرشی است که برگرفته از فرش های قدیمی و چند صد ساله است که در اثر گذر زمان کیفیت خود را از دست داده اند.فرش های با قدمت بالا مسلما قیمت بالایی هم دارند و همه افراد نمی توانند آنرا تهیه کنند ضمن اینکه بیشتر این فرش ها در اثر گذر زمان و پا خوردن بشدت دچار ساییدگی و پوسیدگی شده اند و قابلیت استفاده در خانه را ندارند و بیشتر در موزه ها از آن نگهداری می شود.

فرش های کهنه نما اخیرا مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است.این فرش ها بافته شده از رنگ های خیلی تیره و خیلی روشن است.فرش ماشینی پتینه به گونه ای طراحی و بافته می شود که انگار فرش عتیقه است و خیلی سال از عمرش می گذرد.حتی در برخی قسمت های فرش از قصد ریشه ها را کوتاه تر می کنند تا جلوه اش بیشتر به فرش کهنه شبیه شود تا نشان دهنده ساییدگی در فرش باشد.

فرش ماشینی پتینه عمدتا در طرح های مدرن، کلاسیک، آنتیک کاری، برجسته و پلاستر تولید می شود.جنس الیاف بکار رفته در این فرش پلی استر است. الیاف پلی استر الیاف مقاوم و براقی است که امروزه در بیشتر فرش های ماشینی استفاده می شود.ضد حساسیت و ضد رطوبت است و دلیل برتری اش نسبت به سایر الیاف عدم پرزدهی آن است.

فرش ماشینی پتینه در 8 رنگ تولید می شود.جنس نخ خاب در این فرش نخ مخصوص فریز هیت ست شده و جنس نخ تار و پود آن جوت و پنبه می باشد.این فرش ها توسط دستگاه شونهر آلفا 400 بافته می شوند.

فرش ماشینی پتینه عمدتا بصورت 500 شانه و با تراکم 1000 تولید می شود.این فرش را برای هر قسمت از خانه می توان استفاده کرد و محدودیتی برای آن وجود ندارد.اگر از آن دسته افرادی هستید که به هنر پتینه علاقه مند هستید و از فرش های کهنه نما خوشتان می آید پیشنهاد ما به شما خرید فرش ماشینی پتینه است.این فرش جلوه ی زیبایی به منازل شما می بخشد و تجلی هنر اصیل ایرانی است. 

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

اگر بدنبال فرش ماشینی ارزان قیمت هستید فرش ماشینی 500 شانه گزینه ی مناسبی است.بعد از فرش 350 شانه، فرش ماشینی 500 شانه در واقع اولین فرش ماشینی بود که بصورت گسترده تولید و وارد بازار شد.فرش ماشینی 500 شانه شاید به لحاظ ظاهری کم و کاست هایی داشته باشد ولیکن از لحاظ کیفی در لول خوبی قرار دارد:

یکی از بارزترین ویژگی های فرش ماشینی 500 شانه ارتفاع نخ خاب است.هرچه ارتفاع نخ خاب در فرش ماشینی بالا می رود فرش نرم تر می شود و از طرفی برای نشستن مناسبتر است.بی دلیل نیست که معمولا فرش هایی که در مکان های عمومی مثل مساجد استفاده می شود همین فرش های 500 شانه با نخ خاب بلند است.

فرش ماشینی 500 شانه پاخور خوبی دارد و بدلیل کیفیت خوب الیاف مقاومت بالایی دارد.فرش ماشینی 500 شانه از آن دسته فرش هایی است که سالهای سال هم در خانه پهن باشد مانند روز اول می ماند و خیلی دچار افت کیفیت نمی شود.

فرش ماشینی 500 شانه بدلیل ضخامت زیادی که دارد خیلی تحت تاثیر اجسام سنگین قرار نمی گیرد و مبلمان و میزهای سنگین خیلی نمی تواند روی این فرش جا بیندازد ولی از طرف دیگر برای اینکه میزان سایش در کل فرش یکنواخت باشد فرش را باید هرچند وقت یکبار جابجا کرد و ایراد این فرش اینجاست که بدلیل سنگینی فرش ماشینی 500 شانه جابجا کردن آن کمی دشوار است.

فرش ماشینی 500 شانه دارای 500 گره عرضی (500 شانه) است .این فرش در دسته فرش های ریز بافت مانند فرش ماشینی 1000 شانه به بالا قرار نمی گیرد و درشت بافت محسوب می شود اما این دلیل بر نداشتن ظاهر زیبا در فرش نمی شود.بدیلیل درشت بافت بودن بهتر است از نقشه های خلوت برای این فرش استفاده کرد و نقشه های شلوغ برای فرش 500 شانه مناسب نمی باشد.

در بحث قیمت پر واضح است که فرش ماشینی 500 شانه پایین ترین قیمت را در بین فرش های ماشینی رایج دارد.اگرچه که این فرش با الیاف درجه یک بافته می شود و کیفیت خوبی دارد ولیکن بدلیل اینکه دستگاه های بافت فرش 500 شانه جزء اولین دستگاه های فرش بافی بوده است قیمت آن بنسبت سایر دستگاه ها بسیار پایین تر است و همین دلیلی بر پایین بودن قیمت فرش ماشینی 500 شانه است.از سوی دیگر فرش های 500 شانه معمولا با نقشه های خلوت بافته می شوند لذا فرایند طراحی خیلی پیچیده و هزینه بر نیست.بعلاوه اینکه خیلی ها تمایل به خرید فرش های بروز و جدید دارند و خیلی سمت فرش ماشینی قدیمی 500 شانه نمی روند.اینها دلایلی بر ارزان بودن فرش ماشینی 500 شانه است.

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰


فرش ماشینی توسط ماشین آلات مختلفی تولید میگردد که میتوان به دستگاه‌های تکسیما، واندویل، شونهر، Alpha ,CRX, ASR, VTR و… اشاره کرد. با پیشرفت دستگاه های تولید فرش ، فرش های با تراکم (به تعداد گره ها در یک متر از طول فرش میگویند) بیشتر تولید گردید. فرش های ماشینی در ابتدا با تراکم 320 تولید میشدند که بعد ها  بصورت 350 ، 380 ، 400 ، 440 ، 500 ، 700 ، 1000 ، 1200 و 1500 شانه نیز تولید شد.

با افزایش تراکم در فرش گره های آن ریزتر شده در نتیجه فرش نازک تر میشود ولی از سوی دیگر ظاهر زیباتری دارد و نقش ها در آن واضح تراست . اما باید در نظر داشت این افزایش تراکم باعث نازکتر شدن وکاهش نرمی آن نسبت به فرش ها با تراکم پایین تر است .

الیاف به کار رفته در فرش های ماشینی 1000 شانه اکریلیک صدردصد هیت ست شده است . الیاف اکلریلیک خواص بسیاری از جمله خاصیت برگشت پذیری ، عایق حرارتی و ضد حساسیت و ... را دارا هستند ولی به علت پرزدهی جای خود را به الیاف اکلریلیک هیت ست شده دادند که پرزدهی ندارد .

از دیگر ویژگی های که انواع فرش ها ماشینی را از هم متمایز میکند تعداد رنگ های به کار رفته در آن است. در ابتدا فرش های ماشینی در تعداد رنگ های محدود بافته میشدند ولی امروزه رنگ های فرش ماشینی 1000 شانه به تعداد 8 و 10  رسیده است. هر چه تعداد رنگ ها در فرش بیشتر باشد نقش بر روی آن طبیعی تر و زیبا تر است .و نقشه ها به تصاویر دنیای واقعی نزدیکتر می شوند. فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ با ورود به دنیای فرش ماشینی به فرش دستبافت نما نیز معروف شد چون گره های درشت فرش 700 شانه را نداشت و چون گره های طولی و عرض در فرش 1000 شانه افزایش یافت لذا این فرش ریز نقش و تا حدودی به فرش دست بافت شبیه شد . فرش 1000 شانه 10 رنگ مسلما نسبت به فرش 1000 شانه 8 رنگ زیبا تر است چرا که تعداد رنگ های آن بیشتر است و همین امر باعث افزایش قیمت در این نوع فرش ها است. اما باید توجه داشت این قیمت نسبت به فرش های با تراکم بیشتر به صرفه تر بوده و باعث گردید با استقبال مشتریان روبرو شود .

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارسی فرش می توانید از کلیه ی نقشه های فرش 1000 شانه 10 رنگ دیدن کنید.

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

فرش شگی

یکی دیگر از فرش هایی که در دسته فرش های مدرن و فانتزی قرار می گیرد فرش شگی است.فرش شگی بیشتر در ترکیه و ایران تولید می گردد.حال چرا نام این فرش شگی است.شگی بر گرفته شده از لغت انگلیسی shaggy  و به معنای کرکدار یا پرز بلند است.و از آنجاییکه این فرش دارای ریشه های بلند است به آن شگی می گویند.نخ های بریده بریده که به آنها پایل می گویند در بافت فرش شگی استفاده می شود.فرش شگی بخاطر ظاهر زیبایش و ریشه های بلند جلوه ی مدرن بسیار خاصی به خانه می بخشد.

جنس فرش شگی پشم، اکریلیک،پلی پروپلین و عمدتا پلی استر است.گاها به این فرش، شگی پلی استر هم گفته می شود.فرش شگی در دو نوع ساده و سه بعدی تولید می گردد.نوع ساده شگی تک رنگ است ولی شگی سه بعدی چند رنگ می باشد که زیبایی آن دوچندان است.فرش شگی موجود در فروشگاه اینترنتی پارسی فرش 160 شانه با تراکم 640 می باشد.جنس نخ خاب پلی استر براق بهمراه نخ های بالک و جنس نخ تار و پود جوت و پنبه است.این فرش توسط ماشین واندویل در 6 رنگ و با ابعاد مختلف بافته می شود.ارتفاع ریشه های فرش شگی سه برابر فرشهای دیگر است.همین بلندی باعث می شود با قدم زدن روی فرش شگی احساس خوبی به انسان دست دهد.

دلیل اینکه فرش شگی مورد استقبال اکثر افراد قرار گرفته است متنوع بودن شکل آن است.فرش شگی در مدل های مستطیل، گرد، قلب، برگ و نیم دایره و بسیاری اشکال دیگر بافته می شود که در نوع خودش خاص و بی نظیر است.

فرش شگی از لحاظ مکانی محدودیتی ندارد.ولیکن بهتر است در آشپزخانه و اتاق کودک از این نوع فرش استفاده نشود چراکه پرزهای بلند منجر به گیر کردن آشغال در بین ریشه ها می شود و تولید باکتری و آلودگی می کند.همین امر مخصوصا در اتاق کودک باعث ایجاد حساسیت های پوستی برای کودکان می شود چراکه آنها پوست حساسی دارند.

قیمت فرش شگی بسیار مناسب است.قیمت فرش سه بعدی شگی 9 متری در فروشگاه اینترنتی پارسی فرش یک میلیون و دویست و پنجاه می باشد.با مراجعه به سایت می توانید از سایر مدل ها بازدید کنید.

  • parsi farsh