پارسی فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی پارسی فرش ارائه دهنده انواع فرش ماشینی

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قیمت فرش ماشینی

هر کالایی متناسب با مواد اولیه ای که برای آن استفاده شده است دارای یک قیمتی است.البته قیمت در همه جا یکسان نیست و هر فروشنده ای بر اساس میزان انصافش آن کالا را قیمت گذاری می کند.اگرچه که اتحادیه هایی هم هست که قیمت محصولات تولید شده در کشور را زیر نظر دارد ولیکن عده دلال و افراد سودجو با بالا پایین کردن قیمت، تنظیم بازار را بر هم می زنند.اگر تجربه خرید حضوری فرش ماشینی را داشته باشید حتما در فروشگاه های مختلف شاهد تفاوت قیمت بوده اید. قیمت فرش ماشینی هم مانند هر محصول تولیدی دیگری در کشور تحت تاثیر عواملی است.

اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت فرش ماشینی جنس الیاف بکار رفته در بافت فرش است.بهترین نوع الیاف در حال حاضر پشم طبیعی و الیاف اکریلیک هیت ست است.و الیاف پلی استر و پلی پروپلین و بی سی اف و مشتقات اینها در رده های بعدی قرار می گیرند.هرکدام از این الیاف از لحاظ کیفی مجددا دسته بندی می شوند.مثلا الیاف اکریلیک آلمانی کیفیت عالی تری نسبت به الیاف اکریلیک ترک دارند.

همچنین ناگفته نماند که فرش اکریلیک ممکن است تمام اکریلیک باشد و ممکن است درصد کمتری اکریلیک در آن بکار رفته باشد ولی به اسم فرش 100 درصد اکریلیک فروخته شود.کاملا پر واضح است که فرش تمام اکریلیک کیفیت عالی تری دارد.بنابراین پیشنهاد می شود قبل از خرید فرش ماشینی اطلاعات کاملی در مورد انواع الیاف و نحوه شناسایی آن بدست بیاورید و یا اینکه از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم پشم طبیعی بهترین نوع الیافی است که در حال حاضر در بازار موجود است.دوام و ماندگاری بالایی دارد.البته چنانچه پشم درجه یک، خالص و ضد بید شده باشد کیفیت فرش ماشینی را بسیار بالا می برد.ضمن اینکه باید بگوییم قیمت فرش ماشینی پشمی در بالاترین رتبه قرار دارد.

الیاف اکریلیک در رتبه بعد قرار دارندوچنانچه الیاف اکریلیک هیت ست شده باشد که به مراتب بهتر از اکریلیک است.اکریلیک شاید خیلی کم به پشم شبیه باشد چراکه پرز هردوی آنها کوتاه است و پرزدهی دارند ولی به لحاظ رنگ پذیری اکریلیک بهتر از پشم است.البته اکریلیک هیت ست شده پرزدهی کمتری نسبت به اکریلیک معمولی دارد و به لحاظ قیمتی با توجه به میزان اکریلیک استفاده شده، در رتبه دوم  قرار دارد.

دسته آخر الیاف پلی استر و مشتقات آن قرار دارد.الیافی از جنس پلاستیک با خاصیت رنگ پذیری عالی و با درخشندگی بالا.عیب فرش ماشینی پلی استر دوام کم آن است.فرش پلی استر تحنل شستشو را ندارد و تغییر شکل می دهد.در اثر رفت و آمد زیاد حالت کوبیده به خود می گیرد.از خصوصیات مثبت فرش پلی استر می توان به عدم پرزدهی و ضد حساسیت و ضد رطوبت بودن آن اشاره کرد.قیمت این دسته بنسبت اکریلیک و پشم پایین تر است.

عامل تعیین کننده ی بعدی تعدا شانه و تراکم فرش ماشینی که همانا تعداد گره های طولی و عرضی فرش است می باشد.به هر میزان که این گره ها زیاد شوند فرش زیباتر بوده و قیمت آن بالاتر می رود.از این بابت است که فرش ماشینی 1500 شانه قیمت بالاتری را در بین انواع فرش ماشینی به خود اختصاص داده است.

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

فرش ماشینی پتینه

فرش های دستباف قدیمی مخصوصا اگر قدمت 50 ساله به بالا داشته باشند بسیار ارزشمند هستند و بنوعی می توان گفت عتیقه محسوب می شوند و باید در موزه ها نگه داری شوند.اما دسته ای دیگر از فرش های دستباف قدیمی وجود دارد که برای 15-20 سال پیش است و در اثر استفاده زیاد به نوعی کهنه نما شده است.اینکه این فرش ها کهنه بنظر می رسند بد نیست چه بسا خیلی هم خوب است و مورد پسند بسیاری از افراد قرار دارد.فرش های دستباف کهنه اگر هنوز قابلیت استفاده داشته باشند و دچار پوسیدگی نشده باشند قابل استفاده و بسیار نفیس هستند.برخی از این فرش های دستباف در اثر گذر زمان کهنه شدند اما بعضی دیگر از فرش های دستباف را در گذشته عمدا در خیابان ها و در جلوی رفت و آمد مردم می گذاشتند تا پاخورش بیشتر شود و زودتر حالت کهنه نما به خود بگیرد.حال اینکار برای با ارزش تر کردن فرش انجام می شده یا بر حسب سلیقه افراد بوده است مشخص نیست.چراکه خیلی ها از رنگ خام و اولیه فرش دستباف که خیلی در چشم می زند خوششان نمی آید و ترجیح می دهند رنگ های فرش حالت کمرنگ یا به اصطلاح کهنه باشد.

این دسته از فرش های کهنه نما که به آن فرش پتینه یا وینتیج هم گفته می شود هنوز هم مخاطبان خاص خودش را دارد.اما هرکسی نمی تواند زیر بار قیمت بالای فرش دستباف آن هم از نوع قدیمی و بارازشش را داشته باشد.این موجب شد تا اینبار هم کارخانجات تولید فرش ماشینی پا به عرصه بگذارند و محصولی تولید کنند تا شبیه به فرش دستباف کهنه نما داشته باشد اما با قیمتی ارزانتر که همه امکان خرید آن را داشته باشند و از طرفی هم به خواسته شان که داشتن فرش ماشینی پتینه یا کهنه نما هستند برسند.

اینگونه بود که فرش ماشینی پتینه با تعداد شانه و تراکم متفاوت، با تنوع طرح و رنگ و با سه نوع مختلف الیاف تولید و وارد بازار گردید.الیاف اکریلیک، بی سی اف و پلی استر برای تولید فرش ماشینی پتینه استفاده می شود که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند.روش بافت فرش ماشینی پتینه به صورتی است که پرز برخی قسمت ها را از ته می چینند تا فرش اینطور بنظر برسد که در اثر گذر زمان دچار سایش شده است.با طیف رنگ ها بازی می کنند و برخی قسمت های فرش را کمرنگ و برخی را پررنگ در نظر می گیرند تا طبیعی تر جلوه کند و بیشتر به یک فرش پتینه واقعی تبدیل شود.

فرش پتینه را با یکسری اعمال خاص طی فرآیند دواشور کردن با مواد هیپوکلریت کلسیم به کهنه تبدیل می کنند حال آنکه در قدیم برای کهنه کردن فرش یا آن را در معرض نور آفتاب قرار می دادند یا در محل های عبور و مرور فرش را پهن می کردند و برای تکمیل مراحل و تبدیل فرش به کهنه نما به آن خاکستر زده و فرش را می شستند تا فلس های رنگ از آن بیرون بیاید و فرش کهنه نما شود.

فرش ماشینی پتینه طرفداران خاص خودش را دارد.این نوع فرش ها در خانه هایی که از ترکیب دکوراسیون مدرن با سنتی استفاده می کنند بسیار مناسب است و برای دقایقی هم که شده انسان را به یاد گذشتگان و خاطرات قدیمی می اندازد.

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

در هر خانه ای هر چند سال یکبار دکوراسیون و وسایل اصلی خانه عوض می شود.فرش هم از آندسته وسایلی است که هر چند سال سراغ تعویض آنها می رویم.عده ای اول بدنبال تعویض فرش کهنه با نو می روند.اگر که شرایطش مهیا نشود بیخیال فرش های قدیمی شده و ترجیح می دهند که هرطور شده فرش های خانه را عوض کنند.

بلاخره با تغییر دکوراسیون خانه باید پرده و مبلمان و فرش هم عوض شود.حال برخی تصمیم به تعویض فرش می گیرند برخی مبلمان و ...

برای خرید فرش ماشینی جدید باید چکار کنیم؟

اول از همه سراغ اینترنت بروید و سری به فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی بزنید تا با مدل های جدید، جنس الیاف، قیمت فرش ماشینی و کلی از مطالب دیگر آشنا شوید و بتوانید در این حوزه اطلاعات کسب کنید.پس از بررسی ها اگر که ترجیح دادید اینترنتی خرید کنید کهاول نسبت به اعتبار فروشگاه اطمینان حاصل کنید سپس با خیال فرش را سفارش دهید.چنانچه از آن دسته افرادی هستید که خیلی به خرید اینترنتی تمایل ندارید کمترین چیزی که دارید اطلاعات راجع به کیفیت و قیمت فرش است.می توانید یک روز وقت بگذارید و حضوری به فروشگاه های فرش ماشینی مراجعه کنید.در فروشگاه ها چیزی که باید بررسی کنید به ترتیب 

طرح و نقشه فرش ماشینی : انتخاب طرح فرش ماشینی سلیقه ایست.اگر مدل های خلوت را می پسندید و خانه ی شما کوچک است پس گزینه مناسب همان طرح خلوت است.اگر طرح های شلوغ را می پسندید و خانه ی شما بزرگ است هم طرح شلوغ انتخاب کنید.

رنگ فرش ماشینی:چنانچه فضای خانه تان کوچک است رنگ فرش را روشن انتخاب کنید که فضای خانه را بزرگتر جلوه دهد.بعلاوه رنگ روشن موجب شادی روحیه افراد خانه می شود و انرژی بخش است.چنانچه فضای خانه بزرگ است می توانید از رنگ های کمی تیره تر استفاده کنید.الیته هیچ مانعی برای انتخاب رنگ روشن برای خانه های بزرگ نیست و این سلیقه ای است.

جنس نخ فرش ماشینی:نخ هایی که در بازار فرش ماشینی موجود هستند درجه بندی دارند و از نظر کیفی متفاوت هستند.هرکدام مزایا و معایبی دارند.نخ اکریلیک هیت ست فعلا بهترین نخ موجود است.در کنار آن نخ پلی استر و مشتقاتش هم وجود دارد که در مقالات الیاف به بررسی کامل آنها پرداخته ایم.از بارزترین خصوصیات نخ اکریلیک مقاومت گرمایی و عدم پرزدهی زیاد است.و از بارزترین خصوصیات نخ پلی استر براق بودن و ضد رطوبت بودن این نخ می باشد.

برند معتبر: سعی کنید فرشی که می خرید از یک برندی باشد که نسبت به آن کاملا اطلاعات دارید و مطمئن هستید که محصولات انها درجه یک و گاارنتی دار است تا خدای نکرده گرفتاربرندهای پیش پا افتاده با  فرش های قلابی وجنس های درجه دو و سه نشوید.

 

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

از قدیم الایام فرش بخش مهمی از جهیزیه عروس و داماد بوده و هنوز هم هست.شاید از خرید باقی وسایل غیر ضروری بتواند صرفنظر کرد ولی از فرش نمیتوان گذشت.هر خانه ای برای کامل شدن و گرم شدن محفلش نیازمند فرش است.در گذشته هنوز فرش ماشینی تولید نشده بود و اکثر خانواده ها در حد وسعشان فرش دستباف به عروس می دادند ولی امروزه با آمدن فرش ماشینی با قیمت مناسب اکثر خانواده ها به سمت خرید فرش ماشینی گرایش پیدا کرده اند.در حال حاضر فرش ماشینی 1500 شانه در کارخانجات فرش ماشینی تولید می شود که قابل رقابت با فرش دستباف است.خرید فرش جهیزیه کمی حساس تر از خرید فرش بصورت عادی است.فرش جهیزیه برای اینکه بیشتر در چشم است باید یکسری ویژگی های کیفی داشته باشد.

کیفیت فرش جهیزیه به عوامل متعددی بستگی دارد.اولین عامل اثرگذار در کیفیت فرش ماشینی جنس الیاف است.الیاف نختلفی امروزه در بازار فرش ماشینی موجود است.از الیاف اکریلیک گرفته تا پلی استر و ... و هرکدام از این الیاف ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشان را دارند.فرش جهیزیه باید از الیافی تهیه شده باشد که پرزدهی آن حداقل باشد و درمدت زمان اندکی کاملا پرزدهی از بین برود.این نشانه ی این است که فرش دارای کیفیت مناسب است .در بین الیاف موجود در صنعت تولید فرش ماشینی نخ اکریلیکی که هیت ست شده است دارای برترین کیفیت است و پرزدهی آن بسیار کم است.بنابراین برای فرش جهیزیه توصیه می شود که شناسنامه ی پشت فرش ماشینی را مطالعه کرده و از جنس الیاف بکار رفته در فرش ماشینی مطلع شوید.

در بحث قیمت باید بگوییم که هرچه کیفیت الیاف بکار رفته در فرش ماشینی بهتر باشد بالطبع قیمت آن هم بیشتر می شود.البته عوامل دیگری هم هست که باعث افزایش قیمت فرش ماشینی می شود.تعداد شانه و تراکم فرش ماشینی عامل اصلی تعیین قیمت است.هرچه تعداد شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر می رود چون الیاف بیشتری هم استفاده می شود در نتیجه قیمت فرش ماشینی هم بالاتر می رود.

در بحث خرید فرش جهیزیه، بودجه عروس داماد مشخص می کند که کدام فرش را خریداری کنند.چنانچه خرید فرش ماشینی برای جهیزیه بین عروس داماد تقسیم شود  ایندو نفر باید سر مقدار پولی که می خواهند برای خرید فرش ماشینی کنار بگذارند به تفاهم برسند.هیچ اجباری نیست که خودتان را تحت فشار قرار دهید و فرش پرتراکم بخرید.سعی کنید فرش کم تراکم تر با الیاف بهتر خریداری کنید که برایتان سالها عمر کند.

خرید فرش جهیزیه کاملا سلیقه ایست.عده ای دوست دارند زیاد هزینه کنند و عده ای کم.عده ای کیفیت فرش ماشینی برایشان مهم است و عده ای نه.عده ای ترجیح میدهند فرش ماشینی سالها برایشان فرش باشد اما عده ای ترجیح می دهند زودتر فرشهایشان را تعویض کنند.

بنابراین در خرید فرش جهیزیه به این نکات توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید فرشی زیبا  و با کیفیت تهیه کنید.

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

کودکان عاشق بازی و شادی و ورجه وورجه هستند.چیزهای رنگارنگ را دوست دارند و وقتی وارد یک اتاق پر از رنگ های شاد می شوند ساعتها در آنجا می ماند و مشغول بازی می شوند.با دیدن رنگ های شاد چشمانشان برق می زند.اگرچه تمام وسایل اتاق کودک بخاطر رنگشان به چشم می آیند اما فرش یک جور دیگر خودش را نمایش می دهد.بخاطر همین فرش اتاق کودک باید پر از رنگ های جیغ و طرح های بچگانه باشد.توجهی که امروزه به کودکان می شود دیگر فقط محدود به خانواده نیست.امروزه تولید کنندگان فرش ماشینی توجه خاصی به کودکان داشته و هرروزه فرش های کودکانه ی زیبا و جذابی را تولید و روانه بازار میکند.ما در فروشگاه اینترنتی پارسی فرش یک بخش را مخصوص فرش اتاق کودک قرار داده ایم که با مراجعه به آن و دیدن این طرح ها کودک درونتان بیدار می شود و سر ذوق می آیید طوریکه دلتان می خواهد دوباره بچه شوید و بتوانید از این فرش های کودکانه برای اتاقتان خریداری کنید.پارسی فرش در کلکسیون کودکانه خود فرش های ماشینی با طرح هایی مطابق با سن فرزندتان از نوزادی تا نوجوانی را ارائه کرده است.

نکاتی که هنگام خرید فرش اتاق کودک باید به آن توجه کنیم:

فرش اتاق کودک نباید پرز بدهد: از آنجاییکه کودکان خیلی از چیزها را نمی دانند و هنوز عقلشان کامل نشده ممکن است هرکاری ازشان سر بزند.

ممکن است خوراکی هایشان را به فرش بمالند و دوباره آنرا در دهانشان بگذارند، اینجاست که اگر فرش اتاق کودک پرزدهی داشته باشد پرزها وارد بدن کودک می شود و ایجاد بیماری می کند.

ممکن است بخاطر بازیگوشی و بازی کردن خسته شوند و همانجا روی فرش بخوابند و این پرزها برایشان مشکلات و حساسیت های پوستی تنفسی ایجاد کند.

به همین دلیل است که فرش اتاق کودک نباید پرزدهی داشته باشد. خوشبختانه تولید کنندگان فرش اتاق کودک را با ریشه های کوتاه تولید می کنند.اما خیلی هم دیده شده که والیدن از فرش های با ریشه بلند بیشتر خوششان می آید و ترجیح می دهند از آنها خریداری کنند.به هرترتیب باید جنس الیاف فرش اتاق کودک بگونه ای باشد که پرز ندهد تا خدای ناکرده مشکلی برای کودکان دلبندتان ایجاد نکند.

آسان بودن شستشوی فرش اتاق کودک: کودکان به اقتضای سنشان مفهوم تمیزی و پاکیزگی را نمی دانند.بخاطر همین خوراکی هایشان را روی فرش می ریزند.دستای کثیف به فرش می زنند و خلاصه خیلی راحت کثیف کاری می کنند.و از آنجاییکه فرش اتاق کودک باید همیشه تمیز باشد  والدین مجبورند مرتب فرش اتاق کودک را بشویند.به همین علت فرش اتاق کودک در درجه اول باید سبک باشد تا براحتی بتوان آنرا شست.

ضد حساسیت بودن فرش اتاق کودک: کودکان لطیف و حساس هستند و زود آسیب میبینند به همین دلیل فرش اتاق کودک باید ضد حساسیت باشد تا کودک عززتان دچار آلرژی های پوستی -تنفسی نشود.

مقاوم بودن فرش اتاق کودک: فرش اتاق کودک همانطور که گفتیم باید مرتبا شستشو شود و بهمین جهت مقاوم بودن فرش خیلی مساله مهمی است تا فرش در اثر شستشوی زیاد آسیب نبیند.

نرم و لطیف بودن فرش اتاق کودک: کودکان خیلی وقت ها چهار دست و پا می روند، خیلی بالا و پایین میپرند و زیاد خودشان را به فرش می کشند.بهمین جهت فرش اتاق کودک نباید سفت و خشن باشد که به پوستشان آسیب بزند و ایجاد خراش یا خشکی کند.


  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰
از آنجاییکه انسان ها ذاتا تنوع را دوست دارند نمی شود انتظار داشت که مدت زیادی در خانه شان از یک مدل اسباب و اثاثیه و یک مدل فرش استفاده کنند.بالطبع هرکسی دوست دارد هرازچتدگاهی تغییراتی در دکوراسیون خانه اش ایجاد کند.یکسری وسایل نو بخرد و یک جوری از شر وسایل قبلی خلاص شود.بیشترین چیزی که چه خانم های خانه دار چه شاغل مایل به عوض کردن هر ساله یا هر چندسال آن هستند فرش و مبلمان و پرده است. وقتی زمان زیادی را در خانه بگذرانی فرش های خانه برایت تکراری می شوند و بیشتر تمایل به عوض کردنشان داریم اما با در نظر گرفتن قیمت ممکن است از خرید فرش جدید خودداری کنیم اما بلاخره بعد از چند سال قاطعانه تصمیم بر تغییر فرش های خانه می گیریم.هرچه به سمت جلو پیش می رویم طبیعتا سلایق انسان در انتخاب تغییر می کند و بیشتر انسان ها دوست دارند مطابق با مد روز پیش بروند.مسلما اینگونه افراد دیگر سراغ فرش های معمول بازار نمی روند و ترجیح می دهند که تغییر محسوسی در انتخابشان ایجاد کنند.
 فرش های جدیدی روز به روز پا به عرصه صنعت فرش می گذارند که با مدل های معمول همیشه فرق دارند.یکی از این فرش ها که در حال حاضر بازار فرش را از آن خود کرده است فرش کلاریس نام دارد.فرش کلاریس فرشی است که بصورت چاپ دیجیتالی و با تکنیک های جوهرافشانی تولید می گردد.به این صورت که ابتدا ریشه های فرش را با رنگ های مورد نظر پر کرده و بعد نقشه را بر روی فرش چاپ می کنند.
با تولید فرش کلاریس عده ی زیادی از جوانان به این مدل فرش گرایش پیدا کردند.چراکه تولید کنندگان این امکاناین امکان را فراهم کرده اند که طرح بر اساس خواست مشتری انتخاب و رو ی فرش پیاده گردد.
فرش کلاریس به گونه ای ست که می شود آنرا در هر جای خانه پهن کرد.از پذیرایی گرفته تا اتاق های خواب و آشپزخانه.یعنی ویژگی های این فرش ان را خاص کرده است به طوریکه می توان گفت همه کاره است.
 چیزی که فرش کلاریس را منحصر به فرد می کند جنس الیاف بکار رفته در آن است.الیاف جدیدی که به نوعی می توان گفت ورژن جدیدی از الیاف پلی استر است.به این الیاف پلی اوژن می گویند که ویژگی های خوب زیادی دارد.مهمترین این ویژگی ها مقاومت رنگی در برابر شستشو است.بطوریکه کیفیت رنگی فرش کلاریس در برابر شستشو کاهش پیدا نمی کند.پلی اوژن چون بصورت در هم تابیده شده و کوبیده است پرز تولید نمی کند و در نتیجه دیگر لازم نیست نگران حساسیت های تنفسی-پوستی در اثر پرزدهی فرش باشیم.و حتی می توانیم از این فرش برای اتاق کودک هم استفاده کنیم.فرش کلاریس لطیف است و ماندگاری خیلی خوبی دارد.در اثر رفت و آمد زیاد چین نمی خورد و ساییده نمی شود.
اگر شما هم مثل خیلی های دیگه بدنبال تغییر مشهودی در فرش های خانه تان هستید پیشنهاد می دهیم از کلکسیون کلاریس فروشگاه اینترنتی پارسی فرش دیدن کنید.
  • parsi farsh