پارسی فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی پارسی فرش ارائه دهنده انواع فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

تنوعی که هم اکنون در فرش های ماشینی بوجود آمده است انتخاب فرش ماشینی را برای افراد کمی دشوار کرده است.چراکه محصولات جدید در طرح و رنگ جذاب و دلربا هستند و قطعا افراد در انتخاب یک فرش مناسب با چالش هایی مواجه خواهند شد.
اگرچه که این گوناگونی و وجود طرح های متفاوت موجب سردرگمی برخی افراد می گردد ولیکن عده ای از همان ابتدا می دانند بدنبال چه نوع فرشی هستند. 
این دسته افراد که علاقه مند به طرح های سنتی و قدیمی هستند تمایل زیادی به خرید فرش های دستبافت عتیقه و کهنه نما دارند ولی از آنجاییکه قیمت فرش دستبافت آن هم از نوع عتیقه بسیار زیاد است خیلی ها علی رغم علاقه ی زیاد به این فرش ها توانایی خرید فرش دستبافت را ندارند.
خوشبختانه تولید کنندگان فرش ماشینی برای این نیاز افراد هم راهی پیدا کردند.
نسل جدیدی از فرش های ماشینی با نام فرش پتینه چندی است تولید می گردد.این فرش که در کشورهای غربی با نام وینتیج شناخته می شود طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.
فرش پتینه یا کهنه نما فرشی است که حاصل هنر پتینه کاری است.هنر پتینه کاری که به شکل های مختلف در مشاغل گوناگون استفاده می شود مجددا در حال ترند شدن است.از کهنه نما کردن دیوارهای خانه تا کهنه نما کردن فرش ماشینی امروزه بسیار رواج یافته است.
خرید فرش پتینه امروزه از سوی هنرمندان و علاقه مندان به اشیای قدیمی بسیار رایج شده است. 
فرش ماشینی بوسیله ماده ی شیمیایی بی ضرر بنام هیپوکلریت کلسیم طی فرایندی دواشور یا کهنه نما می شود.بطوریکه الیاف فلس های رنگی خود را از دست می دهند و ظاهری آفتاب خورده و تیره روشن پیدا می کنند.ضمن اینکه با کوتاه کردن بیش از حد پرزها بصورت عمدی ساییدگی هایی را ایجاد می کنند تا فرش بیشتر شبیه فرش زیرخاکی یا عتیقه شود.
فرش پتینه بصورت ٥٠٠ شانه با تراکم ١٠٠٠ بافته می شود.الیاف بکار رفته در این فرش الیاف پلی استر است که مزیت هایی بسیاری دارد.در مقالات پیشین به بررسی انواع الیاف فرش ماشینی پرداخته ایم لذا برای مطالعه به آنها مراجعه نمایید.

  • ۹۸/۱۰/۲۵
  • parsi farsh

خرید فرش پتینه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی