پارسی فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی پارسی فرش ارائه دهنده انواع فرش ماشینی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پس از تولید و عرضه فرش 1200 شانه و میزان استقبال زیاد از این فرش خبرهایی مبنی بر آغاز تولید فرش 1500 شانه هم به گوش می رسید. سرانجام در سال 1397 فرش ماشینی 1500 شانه در کاشان تولید و رونمایی و پس از آن این فرش وارد بازار جهانی شد.اگرچه که تا قبل از ورود فرش 1500 شانه به چرخه تولید به فرش 1200 شانه لقب فرش دستبافت نما را داده بودند ولی با تولید فرش 1500 شانه مشخص شد که فرش 1500 شانه بدلیل ظرافت بیشتر به فرش دستبافت نزدیکتر است.بدین جهت فرش 1500 شانه به فرش دستبافت نما مشهور شد.

الیاف بکار رفته در فرش 1500 شانه

نخ آکرولیک تنها نخ با کیفیت در بازار فعلی است که به لحاظ خصوصیات کیفی تا حد زیادی از بقیه نخ ها بالاتر است.از ویژگی های بارز این نخ می توان به لطافت، ضد حساسیت بودن، عدم پرزدهی و ثبات رنگی و ... اشاره کرد.

ضخامت فرش 1500 شانه

همانطور که در مقالات متعدد بیان کردیم هرچه میزان تراکم و شانه فرش بالا می رود ضخامت فرش کمتر می شود.از این رو فرش 1500 شانه از نظر ضخامت در دسته نازکترین فرش های ماشینی قرار دارد.این فرش با تراکم 4500 بسیار ظریف است و ارتفاع نخ خاب در آن بسیار کم (در حدود 6 تا 7 میلی متر)می باشد.

کاربرد فرش 1500 شانه

فرش 1500 شانه بدلیل نازک بودن مناسب هر فضایی نیست.این فرش تحمل بار های سنگین مثل مبلمان و میز و ... را ندارد و فرش سریع جا بر میدارد.تاکنون هیچ روشی برای حل این مشکل پیدا نشده است ولیکن با پیشرفتی که در صنعت فرش ماشینی پدید آمده است براورد می شود که تا چند سال آینده راهی پیدا شود.لذا این فرش برای مکان هایی چون سالن های مجلل پذیرایی مناسب است.

قیمت فرش 1500 شانه

اگر بدنبال خرید فرش 1500 شانه هستید قبل از خرید قیمت آنرا هم بررسی کنید چراکه این فرش در زمره گرانترین فرش های ماشینی قرار دارد.

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

فرش ماشینی دارای کیفیت های متفاوتی است.اگر بخواهید فرشی خریداری کنید که برایتان سالها کار کند و دوام و ماندگاری خوبی داشته باشد بالطبع باید کمی بیشتر هزینه کنید تا فرش ماشینی با کیفیت ممتاز خریداری نمایید.با خرید فرش ماشینی با کیفیت می توانید اطمینان حاصل کنید که برای حداقل 6-7 سال نیازی به پرداختن هزینه های اضافی برای خرید فرش ندارید.

در حال حاضر پرفروش ترین و با کیفیت ترین فرش ماشینی که مرتبا بافته می شود فرش ماشینی 1200 شانه است.فرش ماشینی 1200 شانه بدلیل تراکم مناسب، و از طرفی قیمت خوبی که با وجود اینهمه زیبایی و کیفیت دارد بسیار مورداستقبال قرار گرفته است و بیشتر افراد با مراجعه به فروشگاه ها در اولین نگاه تمایل زیادی نسبت به خرید فرش ماشینی 1200 شانه نشان می دهند چرا که این فرش از نظر تعداد شانه و تراکم در بین فرش 1000 و 1500 قرار گرفته است و تقریبا تمام نیاز های یک خریدار را برآورده می کند.عوامل متعددی بر روی کیفیت فرش ماشینی اثر می گذارند که خوشبختانه فرش ماشینی 1200 شانه این عوامل کیفی را داراست.

فرش ماشینی از نظر درجه کیفی به 5 دسته تقسیم می شود.ما در این مقاله به بررسی خصوصیاتی که یک فرش ماشینی با درجه کیفی ممتاز دارد می پردازیم.

چنانچه از دستگاه های قدیمی فرش بافی استفاده شود ممکن است سیلندر در هرسری چندین بار بچرخد و نتواند نقشه را منتقل کند که این مساله منجر به تکرار نقشه در برخی قسمت های فرش ماشینی می شود.پس در فرش ماشینی ممتاز نباید رد پای تکرار سلندر در نقشه فرش ماشینی وجود داشته باشد.

نخ های معمولی معمولا از میزان کیفیت فرش ماشینی می کاهند.در نظر داشته باشید که بهترین نخ موجود در بازار فرش نخ هیت ست شده است که کیفیت بالایی دارد.با استفاده از این نخ ها دیگر اثری از پرزدهی فرش یا ایجاد آلرژی های پوستی نیست.پس در فرش ماشینی ممتاز باید از نخ های هیت ست شده استفاده شود.

ابعاد فرش ماشینی همیشه تعریف شده و استاندارد بوده است.اما در اثر سهل انگاری در برخی موارد ابعاد فرش ماشینی از حالت استاندارد خارج می شود.البته میزان 5% بزرگی یا کوچکی فرش طبیعی است.پس فرش ماشینی ممتاز باید در ابعاد استاندارد بافته شود.

در برخی موارد مشاهده می شود که بدلیل عدم انجام درست تنظیمات دستگاه، ریشه های فرش در یک راستا و در جای خود قرار نمی گیرند.پس در فرش ماشینی ممتاز باید ریشه ها بصورت منظم و در جای خود با فاصله دقیق قرار بگیرند.

اختلاف های رنگی یا دو رنگی مساله ی بعدی است که در فرش های با کیفیت مشاهده نمی شود.این دو رنگی ها در اثر استفاده از شیدهای مختلف یک رنگ بوجود می آید.پس در فرش ماشینی ممتاز نباید تفاوت های رنگی مشاهده شود.

اینها نمونه هایی از خصوصیات یک فرش ماشینی با کیفیت و ممتاز بود.در مثالات بعدی موارد بیشتری را در این مورد بیان خواهیم کرد.

 

  • parsi farsh
  • ۰
  • ۰

چاپ دیجیتال از زمانی که برروی فرش ماشینی پیاده شد تغییر و پیشرفت عظیمی را در صنعت فرش ماشینی پدید آورد.میزان خرید فرش کلاریس چندی است که روند رو به رشدی داشته است و هرکسی از مزایای این فرش با خبر می شود تمایل پیدا می کند تا حتما از محصولات کلاریس خریداری کند.

تفاوت فاحشی که فرش های چاپی مانند فرش کلاریس با فرش های دیگر دارد روش پیاده سازی نقشه فرش است.برای بافت فرش های معمولی ابتدا نخ ها را به رنگ های مختلف در می آورند سپس آنها را هیت ست می کنند و بعد براساس نقشه ای که دارند فرش را می بافند.نقشه های فرش های سنتی محدود هستند و مرتبا تکرار می شوند.مانند نقشه افشان، نقشه حوض نقره،کیمیای سعادت، هالیدی، سالاری، اصفهان و ...این نقشه ها را به دشتگاه می دهند و پس از مشخص کردن سایر ویژگی ها نظیر ابعاد فرش، فرش بافته می شود.اما در فرش های چاپی نظیر کلاریس اصلا با رنگرزی سرو کار نداریم.فرش با نخ های خام بافته می شود و بعدا طرح با رنگ های مختلف بر روی فرش چاپ می شود.

فرش های چاپی نظیر فرش کلاریس از نظر طرح و نقشه فرش بسیار پرقدرت عمل می کنند و هیچ محدودیتی ندارند حال آنکه فرش های ماشینی معمولی از این قدرت برخوردار نیستند و توانایی بافت یکسری طرح محدود را دارند.از آنجاییکه طرح فرش کلاریس پس از بافت به فرش منتقل می شود امکان تولید هر نوع طرحی وجود دارد.از چهره گرفته تا عکس یک مکان و ...

فرش های چاپی از نظر رنگ هم نامحدود هستند.فرش های چاپی از ترکیب چند رنگ اصلی که می توانند بالای 20 رنگ را بوجود بیاورند تولید می شوند.نکته مهم این است که در فرش های چاپی دیگر نیاز به تعویض دوک های رنگی برای بافت چند رنگ فرش نیست چراکه این فرش ها همگی با هر ترکیب رنگی با تعدادی رنگ که در مخزن رنگ دستگاه وجود دارد بافته می شوند.چنانچه رنگ یکی از مخازن تمام شود دستگاه ارور می دهد و بافت متوقف می شود تا آن رنگ پر شود.

 

  • parsi farsh