پارسی فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی پارسی فرش ارائه دهنده انواع فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰


فرش ماشینی توسط ماشین آلات مختلفی تولید میگردد که میتوان به دستگاه‌های تکسیما، واندویل، شونهر، Alpha ,CRX, ASR, VTR و… اشاره کرد. با پیشرفت دستگاه های تولید فرش ، فرش های با تراکم (به تعداد گره ها در یک متر از طول فرش میگویند) بیشتر تولید گردید. فرش های ماشینی در ابتدا با تراکم 320 تولید میشدند که بعد ها  بصورت 350 ، 380 ، 400 ، 440 ، 500 ، 700 ، 1000 ، 1200 و 1500 شانه نیز تولید شد.

با افزایش تراکم در فرش گره های آن ریزتر شده در نتیجه فرش نازک تر میشود ولی از سوی دیگر ظاهر زیباتری دارد و نقش ها در آن واضح تراست . اما باید در نظر داشت این افزایش تراکم باعث نازکتر شدن وکاهش نرمی آن نسبت به فرش ها با تراکم پایین تر است .

الیاف به کار رفته در فرش های ماشینی 1000 شانه اکریلیک صدردصد هیت ست شده است . الیاف اکلریلیک خواص بسیاری از جمله خاصیت برگشت پذیری ، عایق حرارتی و ضد حساسیت و ... را دارا هستند ولی به علت پرزدهی جای خود را به الیاف اکلریلیک هیت ست شده دادند که پرزدهی ندارد .

از دیگر ویژگی های که انواع فرش ها ماشینی را از هم متمایز میکند تعداد رنگ های به کار رفته در آن است. در ابتدا فرش های ماشینی در تعداد رنگ های محدود بافته میشدند ولی امروزه رنگ های فرش ماشینی 1000 شانه به تعداد 8 و 10  رسیده است. هر چه تعداد رنگ ها در فرش بیشتر باشد نقش بر روی آن طبیعی تر و زیبا تر است .و نقشه ها به تصاویر دنیای واقعی نزدیکتر می شوند. فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ با ورود به دنیای فرش ماشینی به فرش دستبافت نما نیز معروف شد چون گره های درشت فرش 700 شانه را نداشت و چون گره های طولی و عرض در فرش 1000 شانه افزایش یافت لذا این فرش ریز نقش و تا حدودی به فرش دست بافت شبیه شد . فرش 1000 شانه 10 رنگ مسلما نسبت به فرش 1000 شانه 8 رنگ زیبا تر است چرا که تعداد رنگ های آن بیشتر است و همین امر باعث افزایش قیمت در این نوع فرش ها است. اما باید توجه داشت این قیمت نسبت به فرش های با تراکم بیشتر به صرفه تر بوده و باعث گردید با استقبال مشتریان روبرو شود .

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پارسی فرش می توانید از کلیه ی نقشه های فرش 1000 شانه 10 رنگ دیدن کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی