پارسی فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی پارسی فرش ارائه دهنده انواع فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

قیمت فرش ماشینی

هر کالایی متناسب با مواد اولیه ای که برای آن استفاده شده است دارای یک قیمتی است.البته قیمت در همه جا یکسان نیست و هر فروشنده ای بر اساس میزان انصافش آن کالا را قیمت گذاری می کند.اگرچه که اتحادیه هایی هم هست که قیمت محصولات تولید شده در کشور را زیر نظر دارد ولیکن عده دلال و افراد سودجو با بالا پایین کردن قیمت، تنظیم بازار را بر هم می زنند.اگر تجربه خرید حضوری فرش ماشینی را داشته باشید حتما در فروشگاه های مختلف شاهد تفاوت قیمت بوده اید. قیمت فرش ماشینی هم مانند هر محصول تولیدی دیگری در کشور تحت تاثیر عواملی است.

اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت فرش ماشینی جنس الیاف بکار رفته در بافت فرش است.بهترین نوع الیاف در حال حاضر پشم طبیعی و الیاف اکریلیک هیت ست است.و الیاف پلی استر و پلی پروپلین و بی سی اف و مشتقات اینها در رده های بعدی قرار می گیرند.هرکدام از این الیاف از لحاظ کیفی مجددا دسته بندی می شوند.مثلا الیاف اکریلیک آلمانی کیفیت عالی تری نسبت به الیاف اکریلیک ترک دارند.

همچنین ناگفته نماند که فرش اکریلیک ممکن است تمام اکریلیک باشد و ممکن است درصد کمتری اکریلیک در آن بکار رفته باشد ولی به اسم فرش 100 درصد اکریلیک فروخته شود.کاملا پر واضح است که فرش تمام اکریلیک کیفیت عالی تری دارد.بنابراین پیشنهاد می شود قبل از خرید فرش ماشینی اطلاعات کاملی در مورد انواع الیاف و نحوه شناسایی آن بدست بیاورید و یا اینکه از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم پشم طبیعی بهترین نوع الیافی است که در حال حاضر در بازار موجود است.دوام و ماندگاری بالایی دارد.البته چنانچه پشم درجه یک، خالص و ضد بید شده باشد کیفیت فرش ماشینی را بسیار بالا می برد.ضمن اینکه باید بگوییم قیمت فرش ماشینی پشمی در بالاترین رتبه قرار دارد.

الیاف اکریلیک در رتبه بعد قرار دارندوچنانچه الیاف اکریلیک هیت ست شده باشد که به مراتب بهتر از اکریلیک است.اکریلیک شاید خیلی کم به پشم شبیه باشد چراکه پرز هردوی آنها کوتاه است و پرزدهی دارند ولی به لحاظ رنگ پذیری اکریلیک بهتر از پشم است.البته اکریلیک هیت ست شده پرزدهی کمتری نسبت به اکریلیک معمولی دارد و به لحاظ قیمتی با توجه به میزان اکریلیک استفاده شده، در رتبه دوم  قرار دارد.

دسته آخر الیاف پلی استر و مشتقات آن قرار دارد.الیافی از جنس پلاستیک با خاصیت رنگ پذیری عالی و با درخشندگی بالا.عیب فرش ماشینی پلی استر دوام کم آن است.فرش پلی استر تحنل شستشو را ندارد و تغییر شکل می دهد.در اثر رفت و آمد زیاد حالت کوبیده به خود می گیرد.از خصوصیات مثبت فرش پلی استر می توان به عدم پرزدهی و ضد حساسیت و ضد رطوبت بودن آن اشاره کرد.قیمت این دسته بنسبت اکریلیک و پشم پایین تر است.

عامل تعیین کننده ی بعدی تعدا شانه و تراکم فرش ماشینی که همانا تعداد گره های طولی و عرضی فرش است می باشد.به هر میزان که این گره ها زیاد شوند فرش زیباتر بوده و قیمت آن بالاتر می رود.از این بابت است که فرش ماشینی 1500 شانه قیمت بالاتری را در بین انواع فرش ماشینی به خود اختصاص داده است.

نظرات (۱)

⠀⠀

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی