پارسی فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی پارسی فرش ارائه دهنده انواع فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید امروزه فرش  های ماشینی با الیاف های مختلفی بافته می شوند.از آنجاییکه قیمت الیاف طبیعی بالاست کارخانجات فرش ماشینی به تولید فرش ماشینی با الیاف مصنوعی روی آوردند.خود الیاف مصنوعی به چند دسته تقسیم می شود که هرکدام مزایا و معایبی دارند و هر الیافی برای یک یا چند نوع فرش و برای کابردهای مختلف می باشد.ما در این مقاله سعی داریم به تفاوت بین نخ اکریلیک و نخ پلی استر فلامینت بپردازیم.


نخ اکریلیک و نخ پلی استر فلامینت از چند نظر با هم تفاوت دارند :


پرزدهی:


نخ اکرلیک معمولا پرزدهی زیادی دارد.حال اگر اکریلیک هیت ست شده باشد بالطبع میزان پرزدهی اش کاهش پیدا می کند ولی نخ پلی استر فلامینت به هیچ عنوان پرزدهی ندارد.


جذب رطوبت:


نخ اکریلیک به میزان یک تا سه درصد رطوبت را به خود جذب می کند لذا برای مکان های خیلی مرطوب ترجیحا نباید استفاده شود ولی نخ پلی استر میزان جذب رطوبتش پنج دهم درصد است که میزان بسیار کمی است و این نشان می دهد که فرش های پلی استر خاصیت ضد رطوبت دارند و برای مناطق مرطوب مناسب هستند.


اثرگذاری بر سلامتی


نخ اکریلیک از آنجایی که پرز می دهد ممکن است حساسیت های تنفسی یا پوستی ایجاد کند.تا جاییکه استفاده از نخ اکریلیک برای مصارفی چون تولید لباس و پتو ممنوع است.اما در مقابل نخ پلی استر فلامینت چون پرز دهی ندارد امکان ایجاد حساسیت های پوستی یا تنفسی با مصرف آن پایین است.


حساسیت به شستشو


نخ اکریلیک در مقابل شوینده های کلردار کمتر حساسیت نشان می دهد و تا 35% مقاوم است اما نخ پلی استر فلامینت مقاومت 10% دارد و نسبت به اکریلیک در مقابل شوینده های کلردار حساسیت بیشتری نشان می دهد .


منابع تولیدی


نخ اکریلیک در کشور تولید نمی شود و قسمت اعظم ان وارداتی است در حالیکه نخ پلی استر فلامینت در کشور تولید می گردد.


مقاومت در برابر حرارت


نخ اکریلیک به نسبت نخ پلی استر بیشتر در برابر حرارت مقاومت می کند و دیرتر دچار سوختگی می شود.


تهدیدات محیطی


نخ اکریلیک در اثر سوختن یک نوع گاز سمی تولید می کند در حالیکه نخ پلی استر فلامینت دی اکسید کربن و بخار آب تولید می کند.


دوام و ماندگاری


اکریلیک دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به پلی استر دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی